Εμπορία, μάρκετινγκ και ανάπτυξη τροφίμων στον ελαιοκομικό τομέα

Υπεύθυνος

Ρεκούμη Κ.

Εξάμηνο

Β'

Κωδικός Μαθήματος

ΕΤΤ21

Γλώσσα Διδασκαλίας

Ελληνικά

Περιγραφή Μαθήματος

Στόχος του μαθήματος είναι να παρουσιάσει στους φοιτητές ολοκληρωμένη προσέγγιση σχετικά με την εμπορία και το μάρκετινγκ της επιτραπέζιας ελιάς και του ελαιόλαδου καθώς και για τις βασικές αρχές και έννοιες σχετικά με την έρευνα και την ανάπτυξη νέων τροφίμων/προϊόντων με βάση την ελιά και το ελαιόλαδο. Ειδικότερα στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων και ικανοτήτων σχετικά με την ανάπτυξη της μεθοδολογίας εμπορίας και προβολής των προϊόντων του ελαιοκομικού τομέα, τη διεθνή αγορά και τον ανταγωνισμό των προϊόντων του ελαιοκομικού τομέα, το διεθνές μάρκετινγκ, το εξαγωγικό πρόγραμμα μάρκετινγκ, τη διεθνή πολιτική και τη τιμολογιακή πολιτική των προϊόντων, τη διεθνή προώθηση και διανομή και τους τρόπους διείσδυσης στις ξένες αγορές. Επιπλέον οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις και ικανότητες σχετικά με την ανάπτυξη τροφίμων, την εφαρμογή νέων μεθόδων στην τεχνολογία και παραγωγή ελαιοκομικών προϊόντων και την διεύρυνση των προϊόντων της μεταποίησης επιτραπέζιας ελιάς και της παραγωγής ελαιόλαδου.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Οι επιμέρους θεματικές ενότητες του μαθήματος είναι:

  • Στοιχεία μάκρο- και μίκρο- οικονομίας του ελαιοκομικού τομέα.
  • Η παγκόσμια αγορά ελαιόλαδου και επιτραπέζιων ελιών.
  • Διεθνές μάρκετινγκ, βασικά χαρακτηριστικά του διεθνούς μάρκετινγκ και των εξαγωγών.
  • Διεθνείς οργανισμοί στο παγκόσμιο εμπόριο και προστατευτισμός.
  • Η έννοια της ανάπτυξης προϊόντων τροφίμων.
  • Επιχειρηματικότητα, μάρκετινγκ και ανάπτυξη τροφίμων.
  • Καινοτομία, μάρκετινγκ και δημιουργία προϊόντων ελιάς και ελαιόλαδου.
  • Διαφοροποίηση των παραδοσιακών ελαιοκομικών προϊόντων.
  • Ενσωμάτωση της νέας τεχνολογίας στην παραγωγή ελαιοκομικών προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας.
  • Μελέτες περίπτωσης ανάπτυξης προϊόντων με βάση την ελιά και το ελαιόλαδο.

Προτεινόμενη Βιβλιογραφία